10 Mei 2008

MANA JANJI TPM NAK UMUM PELAN PEMBANGUNAN KAMPUNG BARU PADA 1 APRIL 2008

KATA YANG TIDAK DIKOTA. PELAN STRUKTUR KAMPUNG BARU AKAN DI IKLAN 1 APRIL. TAPI MANA IKLANYA....................................................................... INI ADALAH CERITA SEBELUM PILIHANRAYA UMUM 12 ITU ADALAH KATA-KATA SEMASA KEMPEN PILIHANRAYA. KITA IKUTI LAPORAN SEBUAH AKHBAR TEMPATAN


Pelan Struktur Kampung Baru diiklan 1 April



KUALA LUMPUR 25 Feb. - Datuk Seri Nasib Tun Razak berkata, Pelan Struktur Tempatan Kampung Baru akan diiklankan untuk tatapan umum mulai 1 April ini sebagai langkah pertama ke arah pembangunan dan pemodenan secara menyeluruh Kampung Baru.

Timbalan Perdana Menteri berkata, langkah tersebut bertujuan bagi mendapatkan reaksi rakyat berhubung pelan pembangunan kampung berkenaan untuk dibuat penilaian dan perubahan pada konsep pembangunan tersebut.

Menurut beliau, Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi sendiri telah bersetuju dengan pelan pembangunan kampung tersebut dan ia akan tetap dilaksanakan.



Mesra... Najib Tun Razak bertanya khabar kepada seorang pembeli, Alias Sidek, 65, ketika mengadakan lawatan ke Pasar Besar Pekan, Pahang, semalam.


‘‘Oleh itu, pengundi-pengundi (Parlimen) Titiwangsa (salah) satu projek yang akan dilaksanakan adalah pembangunan semula Kampung Baru kerana kita tidak mahu ada ‘slum area’ (kawasan perumahan orang miskin), tidak ada kawasan miskin Melayu, Cina atau India. Kita tidak mahu golongan miskin tegar di Wilayah Persekutuan,’’ katanya.
Beliau berkata demikian ketika berucap pada Majlis Ceramah bagi Parlimen Titiwangsa yang ditandingi oleh calon Barisan Nasional (BN), Datuk Aziz Jamaludin Mhd. Tahir di sini malam ini.
Menurut Timbalan Perdana Menteri lagi, matlamat kerajaan BN adalah untuk mewujudkan setinggan sifar di negara ini.
Bagi mencapai tujuan tersebut, tegas beliau, negara memerlukan sebuah kerajaan yang stabil dan mempunyai rekod pemerintahan yang baik seperti yang telah ditunjukkan oleh BN.
Beliau turut menarik perhatian mengenai konsep perkongsian kuasa yang dilaksanakan oleh kerajaan BN yang telah teruji kejayaannya dan akan terus memegang prinsip berkenaan.
Dalam ucapannya, Najib turut menyelar parti-parti pembangkang yang masih tidak dapat bersatu padu sehinggakan lambang dan manifesto pilihan raya parti-parti terbabit masih dibuat secara berasingan.
Beliau juga menyifatkan Parti Keadilan Rakyat (PKR) sebagai ‘Parti Kurang Relevan’ kerana hanya mempunyai sebuah kerusi Parlimen pada pilihan raya yang lalu.
Sekarang ini pula, kata beliau, PKR dilihat sebagai parti politik isteri dan anak kerana tumpuan hanya diberikan kepada kerusi Parlimen Permatang Pauh dan Lembah Pantai.
‘‘Ini dua kawasan sahaja, kawasan saya (Parlimen Pekan), Pas tidak hendak masuk, jadi Keadilan (PKR) masuk tetapi import calonnya dari Melaka yang tidak pernah menjejakkan kaki di Pekan,’’ katanya.
Justeru, kata Timbalan Presiden UMNO itu, dalam kerajaan walaupun pemimpin adalah penting tetapi yang lebih penting adalah parti.
‘‘Saya sedar diri saya tanpa UMNO atas peribadi, saya tidak kuat. Hatta pengasas UMNO sendiri, Datuk Onn (Jaafar) sendiri apabila keluar daripada UMNO, dia pernah bersyarah di hadapan 12 orang sahaja,’’ katanya.



SEHINGGA HARI INI TIADA SATU PUN PELAN YANG DI IKLANKAN SEPERTI YANG DI WAR-WARKAN

Tiada ulasan: