16 Ogos 2008

LAPORAN DARI BLOG YB DR. LO' LO'

SURAT PENANGUHAN UNTUK MEOBOHKAN PASAR MINGGU


PEJABAT AHLI PARLIMEN TELAH MENDAPAT MAKLUM BALAS MENGENAI SURAT YANG TELAH DIHANTAR OLEH AHLI PARLIMEN TITIWANGSA BERKAITAN ISU PASAR MINGGU YANG AKAN DIROBOHKAN OLEH DBKL. SURAT PENANGUHAN ITU MEMBERI SATU KELEGAAN BUAT PENIAGA DI PASAR MINGGU. TETAPI PENIAGA DISINI MASIH LAGI MENGHARAPKAN JAMINAN YANG KUKUH SEKIRANYA MEREKA DIARAH BERPINDAH.

IKUTI LAPORAN BLOG BERKENAAN

Alhamdulillah hari ini dalam sejarah, mungkin tuah 08/08/08 DBKL telah bersetuju untuk menangguhkan perobohan Pasar Minggu Kg Baru. Berikut adalah petikan isi surat jawapan dari DBKL:Pentadbiran DBKL telah bersetuju untuk menangguhkan operasi perobohan kedai dan gerai di Pasar Minggu Kg Baru sehingga gerai penempatan sementara peniaga Pasar Minggu Kg Baru yang dicadangkan dibina di Lot 1406 Jln Raja Muda Abd Aziz siap dibina.

Surat di keluarkan oleh Hj Azmi bin Abd Hamid, Timbalan Pengarah Jabatan Perancangan Ekonomi & Penyelaras Pembangunan.Jadi para peniaga di Pasar Minggu boleh tarik nafas lega. Namun begitu selepas ini kena ada satu usaha bersungguh2 untuk menghidupkan kembali Pasar Minggu. Salinan surat dari DBKL ini akan diedarkan kepada Para peniaga PMKB oleh penyelaras PKWR Zon Kg Baru, En Asri.

Terima kasih DBKL. Inilah sikap yang dihargai oleh rakyat, iaitu respon kepada surat2 rakyat lebih2 lagi surat dari wakil2 rakyat. Syabas..

Tiada ulasan: