04 Ogos 2008

Restoran makanan Thai musnah dijilat api

laporan sinar harian

RESTORAN NAM KAM

KAMPUNG BARU - Seorang pemilik restoran makanan Thai mengalami kerugian hampir RM80,000 apabila restorannya musnah dijilat api dalam satu kejadian kebakaran yang berlaku di Jalan Raja Uda, di sini, petang semalam. Pemilik Restoran Nang Kam Seafood, Azizah Hassan, 43, berkata beliau menerima panggilan daripada penghantar sayur pada kira-kira jam 5.10 petang dan terus bergegas ke tempat kejadian. “Apabila sampai saya lihat restoran dan baSuis terbakar punca restoran hangusrang-barang termasuk bilik tidur pekerja terbakar dan tiada apa yang dapat diselamatkan lagi,” katanya kepada Sinar harian ketika ditemui di sini, semalam. Katanya, beliau sudah lebih tiga tahun berniaga di situ dan mempunyai 10 pekerja serta ketika kejadian, para pekerjanya sedang bersiap sedia untuk memulakan perniagaan. Sementara itu, Pegawai Penjaga Balai Bomba dan Penyelamat Chow Kit, Abdul Rahman Abu Hasan berkata, seramai 30 anggota bomba dan penyelamat dari dua balai iaitu Balai Bomba dan Penyelamat Chow Kit serta Jalan Hang Tuah dikejarkan ke tempat kejadian sebaik menerima panggilan daripada orang ramai jam 4.59 petang. “Lima jentera dikejarkan ke tempat kejadian dan pihak bomba sampai di tempat kejadian jam 5.07 petang serta mengambil masa kira-kira 10 minit untuk mengawal api yang sedang marak daripada merebak ke rumah yang terletak di bahagian belakang restoran ,” ujarnya.
Abdul Rahman berkata, berdasarkan maklumat yang diberikan oleh pekerja restoran terbabit, kebakaran dipercayai berpunca daripada suis utama, bagaimanapun punca sebenar masih disiasat dan tiada kemalangan jiwa dilaporkan.

LAPORAN HARIAN METRO

Suis terbakar punca restoran hangus

KUALA LUMPUR: Sekumpulan pekerja sebuah restoran di Jalan Raja Uda, Kampung Baru di sini, bertempiaran lari menyelamatkan diri apabila restoran itu terbakar, petang semalam.Kejadian jam 4.50 petang itu, dipercayai berpunca akibat kerosakan suis utama yang mengeluarkan api.Pegawai Penjaga Balai Bomba dan Penyelamat Chow Kit, Abdul Rahman Abu Hassan, berkata pihaknya menerima panggilan kecemasan jam 4.59 petang.“Sepasukan anggota bergegas ke tempat kejadian dan tiba sepuluh minit kemudian.

Tiada ulasan: